A Penguin doboz
London
A Penguin egy szezonális olvasási kampánnyal ünnepelte 80. születésnapját.
A Penguin könyvkiadó cég egy óriás pop-up csokidobozt töltött fel ajándékkönyvekkel, hogy így kívánjanak “Kellemes Ünnepi Olvasást” vásárlóiknak a karácsonyi szezonban. Az aktivitás egy szélesebb körű karácsonyi kampány része volt a londoni Paddington állomáson, és Manchesterben a Picadillyn, 2015 decemberében.
A kiadó számos interaktív eseménnyel ünnepelte a születésnapját, melynek részeként egy különleges ünnepi irodalmi válogatásdoboz került kiállításra, melynek felhajtható 2,5 méter magas kinyitható teteje felfedte a bemutatásra szánt, illetve az ajándék könyveket. 20 féle új, és több régi, klasszikus hangoskönyvet is bemutattak, valamint a látogatók a helyszínen akár megnyerhettek egy-egy könyvet, vagy egész kollekciókat.
Azok, akik nem tudtak ellátogatni Londonba, vagy Manchesterbe, a Twitteren és az Instagramon is jó eséllyel versenyezhettek, hogy megnyerjék a hőn áhított könyveket karácsonyra. Csak annyi volt a feladatuk, hogy megnevezték az adott művet, majd megosztották a @PenguinUKbooks-on a #DearPenguin hashtaggel.
A Penguin 2015-ben nagy hangsúlyt fektetett a fiatalok megszólítására, ezért létrehoztak egy Penguin Platformot, egy Podcastot Richard E Granttel, illetve a londoni közlekedési vállalattal közös Penguin Nyár programot, valamint a BoxParkban felállítottak egy Penguin Pop Up üzletet. Mindezek kombinációjának, illetve social marketing tevékenységük erősítésének lezárásaként jött létre a karácsonyi kampány.
A 80. jubileumi ünnepségsorozat lehetőséget adott a Penguin Random House kiadónak, hogy az Internet korszakában kicsit háttérbe szorult könyvek szeretetét hirdesse.
Forrás: The Bookseller