2015. február 5., csütörtök

Trendek, példák az elektronika világából

Rendezvényes megoldások a CES 2015 világából

USA, Las Vegas


 Amikor 1967 júniusában az első Consumer Electronics Show kitárta kapuit a látogatók előtt New Yorkban, valószínűleg álmodni sem mertek arról, hogy 48 év távlatában milyen óriási fejlődésen esik át az elektronikai ipar. A kezdetek óta az elektronikai ipart alapjaiban megváltoztató eszközök kerültek bemutatásra a CES keretein belül. Pár példa:

1970 - VCR, azaz videómagnó
1981 - CD lejátszó
1996 - DVD
1998 - HDTV
2001 - Microsoft Xbox
2001 - Plasma TV
2003 - Blu-Ray Disc
2009 - 3D HDTV

Az idén januári, 170 ezer látogatót vonzó CES 2015 legizgalmasabb, már működő rendezvényes megoldásai a drónok, robotok, virtuális valóság, a 3D nyomtatás, a 4K képernyők, a jövő autója, ami söfőr nélkül magát vezeti, és a viselhető technológia.





Futurisztikusan hangzik, pedig minden fent említett termék bizonyított már rendezvényen. Izgalmas és profi drónok, mint a Parrot, FlyHawk, vagy Nixie (ami egy fejlesztés alatt álló, viselhetőnek tervezett mini kamerás drón) mindenképpen új perspektívába helyezik a rendezvénydokumentációt, ilyen felvételeket mindannyian láttunk már, sőt azt is hallottuk, hogy csomagkézbesítéshez is tesztelik a drónok használatát.

A dél-afrikai OppiKoppi zenei fesztiválon a szervezők, a Darkwing Aerials és a Windhoek Beer partnerségében, olyan megoldást valósítottak meg, melynek kapcsán a vendégek okostelefonos alkalmazással rendelhettek italokat maguknak, amiket drónok szállítottak ki GPS alapján, és mini ejtőernyőkkel juttattak célba.

 

A robotok mindennapi életben való használata sincs már messze, de a rendezvény megvalósításában való közreműködésre is van már példa: a Mark Shark eszközt a M.I.T. Senseable City Lab álmodta meg a Coca-Cola-val és a Bacardi Rums-szal közösen, az olasz Carlo Ratti Associati megvalósításában. A robot applikáción keresztül fogadta az egyedi koktélrendeléseket, elkészítette az italokat, lehetőséget adott a megosztási funkciók használatára és monitorozta a fogyasztási szokásokat. A bárpult mögött kihelyezett kivetítőn követni lehetett bizonyos státuszokat, mint például a hozzávetőleges várakozási idő, milyen rendelésekre kell még várni, italok, melyek már elkészültek, vagy akár a nemek szerinti legkedveltebb italok listáját is olvashatták a sorban álló vendégek.


A 3D nyomtatás területén folyamatosak a fejlesztések, a felhasználói lehetőségek végtelenek, a CES-en is számos megoldás mutatkozott be. Az egyik legizgalmasabb megoldás a tavalyi évből a kanadai Art Gallery of Ontario által megvalósított Absolut bár installáció volt, ahol az üres üvegek összekapcsolásához szükséges egyedi elemeket 3D nyomtatással állították elő a műalkotásokhoz.


A vendégek a Twitter segítségével, tweetekkel változtathatták meg a a megvilágítás aktuális színét. Guests could tweet to change the color of the lighting.


A helyszíni 3D printer mini replikákat készített az installációról, az üvegek összekapcsolódásáról.


A virtuális valóság fontossága nő, melyet az is bizonyít, hogy a CES-en egy külön dedikált kiterjesztett valóság pavilonban mutatkoztak be a legújabb fejlesztések. A zászlóshajó eszköz egyértelműen az Oculus Rift (360 fokos virtuális valóság szemüveg/ headset). Használták már arra, hogy bepillantást engedjen egy Fashion Week modell csillogó pillanataiba a Canon szponzorálásában, vagy hogy az IMEX Amerika látogatói virtuálisan körbenézhessenek a London Eye tetején. 




Forrás: BizBash