2014. október 6., hétfő

Pop-up világ

Európa egy ajtónyitásnyira van – Europe: It’s just next door 

Párizs 


Egy évvel a „Vess egy pillantást Brüsszelre” elnevezésű eseményét követően az SNCF (Francia Nemzeti Vasúttársaság) megismételte sikerét új kampányával, mely az „Európa egy ajtónyitásnyira van” elnevezésű programjához kapcsolódik.



Mit szólnánk hozzá, ha csak egy ajtót kellene kinyitnunk, és Franciaországból egy szempillantás alatt egy másik európai nagyvárosban találnánk magunkat?

2014. szeptember 13-án és 16-án az SNCF, és a TBWAParis ügynökség segítségével számtalan párizsi utcán sétáló kíváncsiskodó tapasztalhatta meg, milyen érzés lehet hirtelen egy másik városba csöppenni. Az esemény középpontjában Párizs főbb pontjain elhelyezett interaktív pop-up ajtók szerepeltek, amik olyan LEDfalra nyíltak, melyen élőben jelent meg egy másik európai város, valamilyen aktuális kulturális aktivitással.


Azok az érdeklődők, akik megálltak egy-egy installációnál, és kinyitották ajtót, játszhattak milánói pantomimessel, némelyeknek Brüsszelben megrajzolták a portréját, de volt olyan is, aki együtt táncolhatott egy hip-hop tánccsoporttal Barcelonában. Akadt, aki a Genfi tavon lehetett részese egy romantikus hajókázásnak, mások egy csapat német fiatalhoz csatlakozhattak egy stuttgarti biciklitúra erejéig. Ezekkel az interaktív és vicces élményekkel nemcsak multikulturális kapcsolatot létesítettek az európaiak között, de ahhoz is hozzásegítették a résztvevőket, hogy megtapasztalják és felismerjék a nap végére, hogy Európa valóban egy karnyújtásra, azaz ajtónyitásra van tőlük.



A rendezvény sikere egy kettős technikai megoldáson alapszik, ami egy kifogástalan minőségű real-time élményt szolgáltat a műholdas kapcsolatnak köszönhetően. A jól átgondolt technológia tökéletes összhangot alkotott az ajtókeretekbe hibátlanul méretre szabott digitális felülettel.




Az események során rögzített anyagokból Nathan Besse, a tehetséges fiatal filmes és Florent Brown zeneszerző közös és sikeres munkájának eredményeként október 2-tól látható az elkészült reklám a mozikban, és online portálokon. A kampányt több egymásra épülő egyéb marketingeszközzel is megtámogatják: POS anyagokkal, a párizsi metrókban óriásplakátokkal, buszok oldalán elhelyezett reklámokkal, sőt egyes SNCF megállókat teljesen átalakítanak az ajtóknak és a városoknak megfelelően, színekkel és kiegészítő elemekkel.

Gyere, nézz ki Te is azon az ajtón: