A boldogság Coca-Cola zászlaja
Brazília, Sao Paolo
Az egy dolog, hogy a fogyasztókat bevonod egy kampányba, az azonban már egy másik kérdés, hogy, egy nagy egységes textillé változtatod őket, a szó legszorosabb értelmében.
A 2014-es FIFA Világ Kupa globális szponzoraként a Coca-Cola a közösségi média erejével felfegyverkezve alkotta meg „A Boldogság Zászlót” – egy 3015 négyzetméteres digitálisan kivitelezett fotómozaik formájában. Mindenegyes pixelt a szurkolók fotói, tweet postjai alkottak. Brad Field – a Coca-Cola licensz menedzsere szerint "A kampány mögötti koncepció igen egyszerű, ami nem más mint a Világ Kupa, mint fogalom, mert bárhol is élj, bárkinek is drukkolj, a Brazil Világ Kupa szeretettel fogad minden szurkolót egy óriás ünneplés erejéig."
Mindez, hogyan jött létre?
1. Képgyűjtés és rendszerezés
A kampány szeptemberben indult kihasználva a közösségi oldalak és a happinessflag.com oldal adottságait, ahol selfie-k megosztására sarkalták a résztvevőket.
2. Design elkészítése nemzetközi üzenettel
Vitathatatlanul a legnagyobb versengés a brazil és az argentin futball csapatok között áll fent, ezért elég kézenfekvő volt, hogy a Coca-Cola is egy brazil és egy spanyol művészt kért fel, hogy készítsék el a zászló arculatát. A pixelek elhelyezéséért Robert Silvers felelt, a Fotómozaik technológia megalkotója. A zászló gyártásáért a német Geka cég felelt, amit 4 óriás darabból állítottak elő. A 192 féle nylon panelből készült Boldogság zászló összesen 3 és fél millió képet tartalmazott, amit 223 206 szurkoló küldött be a világ 207 országából.
3. A tartalom leleplezés és felhasználása
A FIFA Világ Kupa megnyitó show-ja nem tartalmazhat reklámot, így a Coca-Cola-nak nem kis feladat volt megoldani, hogy a kifeszített zászló éppen a ceremónia előtt tűnjön el a színről egy „kabuki” effekttel. A zászlót 1 billió ember látta a zászlót a televíziókban. A happinessflag.com, oldalon a zászló digitális változatát is meg lehet nézni, sőt azok akik fotót küldtek, az oldalra bejelentkezve meg kereshetik saját fotójukat a zászlón.
Forrás: Event Marketer